T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
|
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Son günlerde kum ocaklarının kapatılmasına ilişkin bazı basın ve yayın organlarında çıkan haberlere istinaden Kurumumuzca basın açıklaması yapılması gereği hasıl olmuştur.
Batman İli, Merkez İlçesi sınırları içerisinde yer alan 4 adet I (a) grubu kum-çakıl ocakları; Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, DSİ ve BOTAŞ kurumlarından gelen işletme faaliyetlerinin sonlandırılmasına ilişkin olumsuz etki yazıları Kurumumuza bildirilmiştir. Söz konusu 4 adet kum ocaklarının faaliyetlerinden kaynaklı hava değerlerinin önemli ölçüde olumsuz etkilendiği, Batman’da PM10 değerlerinin Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu, Dünya Sağlık Örgütü sınırlarını aştığı, bu durumun solunum ve kalp-damar hastalıklarını artırarak halk sağlığını tehdit etiği, şehrin topografik yapısının ve rüzgar yönünün hava kirliliğini derinleştirdiğinden kum ocaklarının taşınmasının çevre ve halk sağlığı açısından zorunlu olduğu, ayrıca söz konusu ocakların faaliyetlerinin Batman Çayı’nın akış rejimini ve doğal dengesini bozarak afetselliği artırdığı sonucuna varılmıştır. Bu kapsamda ilgili kurumların yazılı ve uzman teknik heyetin raporları doğrultusunda 4 adet I(a) grubu kum-çakıl ocağının mevcut konumlarından taşınmalarına karar verilmiştir.
Başta Maden Kanunu ve Maden Kanunu Uygulama Yönetmeliği olmak üzere, ilgili mevzuat çerçevesinde alınan taşıma kararı işletmelere resmi olarak bildirilmiştir. İşletmelerin sürekliliğinin temini bakımında da Yağmurlu ve Çarıklı bölgesinde yeni kum ocağı alanları tahsis edilmiş ve bu alanlar söz konusu 4 işletmeyle sözleşmeye bağlanmıştır. Bildirilen taşıma kararı ile beraber söz konusu ruhsatsız kum ocaklarına, taşınmalarına yönelik 3 aylık süre verilmiştir. İl Özel İdaremizce yürütülen resmi taşınma işlemlerine yönelik işletmelerin açtığı davalarda, idare mahkemesi tarafından Kurumumuz haklı görülmüştür. Söz konusu ruhsatsız kum ocaklarının verilen 3 aylık süre içerisinde taşınmalarının mümkün olmadığı hususunu idaremize bildirmeleri üzerine, taşınma sürecinin piyasa koşulları ve maliyetleri de göz önünde bulundurularak idaremizce yeniden değerlendirilmiş ve taşınmaya istinaden işletmelere toplamda 10 aylık ilave süre verilmiştir.
Tüm yazılı ve sözlü bildirimlere rağmen söz konusu ruhsatsız işletmelerin taşınmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca işletmelerin faaliyetlerine kesintisiz devam edebilmesi adına kendilerine tahsis edilen yeni alanlara ilişkin gerekli yol çalışmaları da Kurumumuz tarafından ve ilgili diğer kurumlar tarafından yapılmıştır. Son olarak; işletmelere üçüncü kez süre verilmiş olup 22 gün içerisinde taşınmanın gerçekleştirilmesi hususu kendilerine bildirilmiştir. Verilen üçüncü ek sürede de taşınma gerçekleştirilmediğinden söz konusu kum ocakları mühürlenmiştir.
Özetle;
1-Söz konusu ruhsatsız kum ocakları işletme sahipleri tarafından, 417 günlük sürede taşınma işlemi gerçekleşmemiştir.
2-Resmi taşıma kararına yönelik işletmeler tarafından açılan davalarda Kurumumuz haklı, işletmeler ise haksız bulunmuştur.
3-Piyasa koşulları gözetilerek, taşınma işlemine konu işletmeler mağdur edilmeden kendilerine yeni alan tahsis edilmiştir. Tahsis edilen yeni alanların, yol başta olmak üzere gerekli tüm ihtiyaçları kurumuz tarafından giderilmiş olup ve diğer kurumlar koordine edilmiştir.
4-Verilen süre içerisinde 4 adet kum ocağının içerisinde yer alan 1 işletme taşınma işlemini gerçekleştirmiş olup faal durumdadır. Bu durum taşıma işleminin verilen sürede gerçekleştirilebileceğinin en net kanıtıdır.
Söz konusu kum ocaklarının kendilerine tahsis edilen yeni alanlara taşınması halk sağlığı açısından elzemdir. Ayrıca İlimizde 12 adet ruhsatlı kum ocağı bulunmakta olup 9’u faal olarak çalışmaktadır. Dolayısıyla beton santrallerinin ve yan sektörlerinin ihtiyacını görecek kapasite bulunmaktadır. Diğer taraftan, kasıtlı olarak piyasa koşullarını ve sektörel dengeyi etkilemeye, bozmaya yönelik hareket eden tüm muhataplarla ilgili uygulanacak idari yaptırımların yanı sıra adli makamlara da suç duyurusunda bulunulacak ve sürecin takipçisi olunulacaktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.